فنگ شويي چيست؟ (6)

خانه‌ي سوم: طوفان و بزرگ‌ترها

سومين خانه‌ي نقشه‌ي باگوآي چيني،‌طوفان است. با خويشاوندان و بزرگ‌ترها و همه‌ي كساني كه پيش از ما بوده‌اند مرتبط است . در فرهنگ‌هاي شرقي و سنتي،‌ بزرگ‌ترها به دليل بينشي كه داشتند هميشه مورد احترام بودند و كوچك‌ترها براي‌شان عمري دراز آرزو مي‌كردند، ‌از آنها مشورت مي‌خواستند و به هر شكلي احترام خود را به آنها ابراز مي‌كردند. ما روح اجداد خود را حمل مي‌كنيم اگر نمي‌دانيم از كجا آمده‌ايم چگونه مي‌خواهيم بدانيم به كجا كي‌رويم؟ اگر جايي در خانه‌ي خود، ردپاي اجدادمان را با گذاشتن عكسي از آنها پر كنيم تاثير خوبي بر زندگي‌مان خواهد داشت.images

هر شكلي از انباشتگي از وسيله‌ي اضافه گرفته تا چيزهاي شكسته،‌همه و همه منجر به مشكلاتي در خانواده شده و مشكلات مرتفع نشده‌اي را به وجود مي‌آورد. فقدان بخشش در مورد گذشته و رفتارهاي اطرافيان‌مان كه منجر به ناراحتي ما شده است،‌ بر آينده و تصميم‌هاي بعدي‌مان اثر خواهد داشت. وقتي اجازه نمي‌دهيم رها شويم،‌ ما را از رسيدن به آرزوهاي‌مان و خلق آينده‌ي دلخواه‌مان جلوگيري مي‌كند.

اين عدم توانايي ما در رهايي غم‌ها و مشكلات، در زندگي‌مان انعكاس پيدا مي‌كند. وقتي بدون دليل خاصي وسايل بلااستفاده را نگه مي‌داريم نشانگر عدم رهايي ماست. انباشتگي زياد،‌ مانع‌هاي بسياري را در حركت‌هاي كنوني زندگي‌مان به‌وجود مي‌آورد. فقدان كمك كافي از سوي بزرگ‌ترها،‌ خلاقيت‌مان تحت تاثير قرار مي‌دهد.

طوفان با انرژي درخت مرتبط است با رنگ سبز،‌ اشكال بلند و گياهان نشان داده مي‌شود كه نشان‌گر سرزندگي و حركت است. طوفان نشانگر سر و صداست پس هر چيزي كه كمي صدا ايجاد كند و يا گاهي با صداي بلند آهنگ موردعلاقه‌ي خود را گوش دادن به افزايش انرژي اين ناحيه كمك مي‌كند.

بزرگ جلوه دادن و تقويت اين فضا،‌ حس بزرگي و بلوغ را دربردارد. اگر اين بخش حذف شده باشد ساكنين آن با كمبود انرژي و پايداري در زندگي مواجهند. مشكلات زياد و كار كردن طولاني مدت نشانه‌ي كمبود انرژي در اين ناحيه است.

از آنجايي كه انرژي اين ناحيه با صدا مرتبط است زماني كه خسته هستيد با صداي بلند انرژي اين بخش را روان كنيد و به جريان بيندازيد. ماشين لباسشويي،‌ تلويزيون و به طور كلي دستگاه صوتي و تهويه مي‌تواند انرژي اين ناحيه را فعال كند. اما اگر در اين ناحيه،‌ همسايه‌ي پرسر و صدايي داريد انرژي اين ناحيه را آرام كنيد،‌ با گذاشتن يك درخت بلند و يا كم كردن رنگ رزد كمك زيادي به تعادل انرژي در اين مكان خواهد كرد.

با پاسخ دادن به اين پرسش‌ها، ‌وضعيت اين ناحيه را در مكان مرود نظر بسنجيد:

  1. رابطه‌ي شما با خويشاوندان نزديك‌تان چگونه است؟ آيا با هر دو والدين خود رابطه‌ي خوبي داريد؟
  2. اگر در قيد حيات نيستند آيا مشكل حل نشده‌اي با آنها داشتيد؟ و يا هنوز دلخوري داريد؟
  3. آيا از نزديكان خود كسي را داريد كه از او راهنمايي بخواهيد؟

پاسخ‌ها را بررسي كيند. عكسي از خانواده‌ي خود كه همه در حال خنديدن و شادي كردن هستند در اين ناحيه قرار دهيد و مراقب انباشتگي اين مكان باشيد. در مقاله‌ي بعد به بررسي ناحيه‌ي باد و تاي چي مي‌پردازيم.

ادامه دارد…

بازدید از این پست :3004بار

Permanent link to this article: http://mahtabmoradian.com/%d9%81%d9%86%da%af-%d8%b4%d9%88%d9%8a%d9%8a-%da%86%d9%8a%d8%b3%d8%aa%d8%9f-6/

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس پست الکترونیکی شما منتشر نمی‌شود.

نه + یازده =