فنگ شويي چيست؟ (10)

خانه‌ي هفتم: بركه و خلاقيت

طبيعت خانه‌ي هفتم مانند كوچكترين دختر خانواده،‌ پراميد و سرزنده و داراي روحي آزاد و قلبي سرشار از شور زندگي است. اين خانه نشانگر خلاقيت و تصويرسازي است. هر چيزي كه حس رضايت و لذت بدهد مانند بازي‌ها، مجسمه و عكس‌هاي زيبا و هرچيزي كه حس بركه داشته باشد.download (1)

انرژي بركه يا درياچه با عنصر فلز هماهنگ است و با مسائل عشقي مرتبط است. اواخر عصر يك روز وقتي خورشيد غروب مي‌كند رنگ طلايي آسمان در پهناي ان يادآور برداشت محصول است. اين زماني است كه حاصل و پاداش كار خود را در انتهاي روز دريافت مي‌كنيم. در نهان همه‌ي ما اشتياق براي خلاقيت وجود دارد به خصوص براي زنان اين مسئله خيلي اهميت دارد. هر كار يا پروژه‌اي محصول خلاقيت ماست. نياز نيست حتما در هنر دستي داشته باشيم يا رمان بنويسيم فقط كافي است خودمان را به سادگي و با نداي درونمان بيان كنيم بدون ترس از قضاوت ديگران. به اين ترتيب مي‌تواند يك آشپزي خلاقانه باشد يا مرتب كردن گل‌ها و يا حتي ور رفتن به ماشين‌مان.

به جريان نينداختن انرژي بركه، به سلامتي‌مان آسيب مي‌زند،‌اگرچه مشكلات نداشتن خللاقيت يا بچه مربروط به كمبود انرژي در ناحيه‌ي زمين است. اگر خانه‌ي شماره‌ي 7 شما انباشته از وسايل است يا شلوغ و بهم ريخته،‌ خلاقيت‌تان با موانع زيادي روبروست مانند زماني كه ذهن‌تان شلوغ است و مي‌خواهيد از شر افكار مزاحم خلاص شويد. چاره‌ي كار در اين است كه مكان خود را پالايش كنيم تا اجازه دهيم انرژي خلاقيت زندگي ما را تغذيه كند.

وقتي اين بخش از خانه حذف شده باشد،‌ بچه‌ها اغلب به غيبت تمايل دارند و حضورشان دائمي نيست. فقدان لذت وجود خواهد داشت و خلاقيت ساكنين با مشكل مواجه خواهد بود. به خصوص در زنان جوان،‌انرژي حمايتگر كمتر احساس مي‌شود. نقاط ضعف اين فضا با اضافه كردن اشياء فلزي و چيزهايي با رنگ سفيد كمتر مي‌شود و همچنين انرژي اين ناحيه با انرژي خاك،‌ رنگ زرد و اشياء سراميكي و نرم تغذيه مي‌شود. اگر برآمدگي در اين ناحيه وجود داشته باشد تمايل به مال اندوزي در ساكنين ديده مي‌شود. اين ناحيه هم معناي پاييز است جايي كه از تلاش خود در زندگي برداشت مي‌كنيم.

براي بررسي انرژي اين مكان پرسش‌هاي زير را از خود بپرسيد:

  • آيا بچه داريد و يا اگر نداريد دلتان مي‌خواهد بچه داشته باشيد؟
  • چقدر خلاقيد و اين خلاقيت را چگونه بيان مي‌كنيد؟ در چرخه‌ي دوستان،‌ به هنوان هنرمند،‌ موسيقي‌دان، نويسنده و يا در كسب و كار خود؟
  • آيا وقت آزاد داريد؟
  • آيا اوقات فراغت كافي داريد؟

رفع انباشتگي اين ناحيه بهترين راه حل براي اين ناحيه است.

بازدید از این پست :2750بار

Permanent link to this article: http://mahtabmoradian.com/%d9%81%d9%86%da%af-%d8%b4%d9%88%d9%8a%d9%8a-%da%86%d9%8a%d8%b3%d8%aa%d8%9f-10/

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس پست الکترونیکی شما منتشر نمی‌شود.

1 × 3 =