فنگ شویی چیست؟ (3)

نقشه ی باگوآ چیست؟

نقشه‌ی باگوآ چگونگی گردش انرژی در یک مکان را نشان می‌دهد. الگویی نه قسمتی است که می‌توانید بر نقشه‌ی خانه یا زمین خود یا حتی آپارتمان خود منطبق کنید. هر یک از این نه قسمت مشخصات ویژه‌ای دارند که به شما سرنخ‌هایی می‌دهد. این که زندگی‌تان به چه سمتی حرکت می‌کند و چگونه این نقشه در طراحی داخلی شما منعکس شده است. از هزاران سال پیش تا کنون الگوهای قابل پیش بینی مشخصی در خصوص حرکت انرژی در یک مکان مشاهده شده است. حرکت نامرئی انرژی در نقشه‌ی باگوآ، در دنیای بیرون نیز بر روابط انسان‌ها اثرگذار است. به همین ترتیب، حرکت انرژی در ناحیه‌ی باد، خانه‌ی شماره‌ی 4، بر ثروت و آینده‌ی ساکنین اثر دارد.

نحوه‌ی استفاده از نقشه‌ی باگوآ:

باگوآ همیشه از در وردی خانه محاسبه می‌شود، حتی اگر شما از در جلویی استفاده نکنید در انطباق نقشه همیشه در جلویی ملاک ما خواهد بود. تنها زمانی چشم پوشی می‌کنیم که در جلویی را هیچ وقت باز نکینم.images (8)

هرچند باگوآ برای کل نقشه‌ي یک زمین یا خانه کاربردی‌تر است، اما برای هر قسمت از خانه مانند نشینمن یا هر یک از اتاق‌ها نیز قابل اجراست. اگر هنوز خانه‌ای مستقل ندارید و دلتان می خواهد از این نقشه برای طراحی داخلی اتاق خود استفاده کنید خبر خوب این که می‌توانید امتحانش کنید.

در ارزیابی خانه‌ی خود، نقشه را بر کل خانه منطبق کیند و ببینید آیا ناحیه‌ای در نقشه حذف شده است؟ پس از انطباق به ارتباط هر یک از ناحیه‌ها با آنچه در زندگی‌تان رخ می‌دهد فکر کنید. اگر ناحیه‌ای از خانه‌ی شما حذف شده است آیا در این بخش از زندگی خود مشکل دارید؟ هنگامی که تصمیم می‌گیرید نقشه‌ی باگوآ را در طراحی منزل خود به کار گیرید، سعی کنید علاوه بر انطباق نقشه بر کل فضای خود برای تک تک فضاهای خانه نیز جداگانه به کار برید. به طور مثال اگر می‌خواهید خلاقیت خود را افزایش دهید ناحیه‌ی برکه، خانه‌ی شماره‌ی 7، را در کل فضا و همچنین در تک تک اتاق‌ها نیز در نظر بگیرید.

در مقاله های بعدی در این باره بیشتر می خوانید…

مدرس و مشاور کارگاه های آموزشی هنر پالایش مکان و ذهن

بازدید از این پست :3213بار

Permanent link to this article: http://mahtabmoradian.com/%d9%81%d9%86%da%af-%d8%b4%d9%88%db%8c%db%8c-%da%86%db%8c%d8%b3%d8%aa3/

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس پست الکترونیکی شما منتشر نمی‌شود.

3 × سه =