فنگ شويي چيست؟ (11)

خانه‌ي هشتم: كوه، خرد و فرزانگي

اين خانه درباره‌ي تفكر و باريك‌بيني و دانش دروني است. هرچند با نام خرد مشهور است ما نيازمنديم براي دريافت الهامات دروني‌مان به غار تنهايي خود فرو رويم. خصوصيات كوه سنگيني، جامد بودن، سكون، لختي و بي‌حركتي است بنابراين استفاده از اشيايي با اين خصوصيات به روان شدن اين ناحيه كمك مي‌كند اشيايي مانند ظروف گداني شكل، مبلمان سنگين،‌صندوقچه‌هاي وزين و … . اتاق خواب نمايانگر كوه است مانند غاري كه براي خوابيدن به آن پناه مي‌بريم.download

در نقشه‌ي باگوآ ناحيه‌ي كوه مقابل ناحيه‌ي زمين است اين به اين معني است كه به اندازه‌اي كه با بيرون در ارتباط هستيم به همان اندازه بايد با درون خود در ارتباط باشيم. بنابراين كساني كه مي‌خواهند روابط خود را با ديگران تقويت كنند انرژي اين ناحيه را بالا ببرند. كوه انرژي خاك را نشان مي‌دهد به همين دليل به اشيايي كه داراي اين انرژي هستند تقويت مي‌شود. همچنين با افزودن انرژي آتش،‌ رنگ قرمز،‌ اشياء مثلث شكل، نور و يا هرچيزي كه الهام بخش است انرژي اين ناحيه را بالا مي‌برد.

برآمدگي در اين ناحيه موجب اختلاف زوجين مي‌شود و آنها احساس مي‌كنند از لحاظ فكري خيلي با يكديگر فاصله دارند. براي رفع آن استفاده از اشيايي به رنگ سفيد، فلزي و منحني شكل كمك مي‌كند. اگر اين ناحيه حذف شده باشد براي ساكنين داشتن احساس آارامش و امنيت سخت مي‌شود و به همين دليل شروع كارهاي نو و خلاقانه خيلي دشوار خواهد بود.

براي بررسي انرژي اين مكان پرسش‌هاي زير را از خود بپرسيد:

  • آيا راجع به خود احساس خوبي داريد؟
  • آيا حس صلح دروني داريد؟
  • آيا حس اضطراب داريد و يا احساس مي‌كنيد تنهاييد؟
  • آيا مي‌توانيد از شلوغي روز خود را جدا كنيد؟
  • آيا از زمان خود براي بينش دروني استفاده مي‌كنيد؟

هنگامي كه ناحيه‌ي كوه را تقويت مي‌كنيد خود را غني كرده و به زندگي خود عمق بيشتري مي‌دهيد. با انرژي آتش،‌ رنگ قرمز،‌نور و هنرهاي معنوي انرژي اين ناحيه را افزايش دهيد.

بازدید از این پست :2874بار

Permanent link to this article: http://mahtabmoradian.com/%d9%81%d9%86%da%af-%d8%b4%d9%88%d9%8a%d9%8a-%da%86%d9%8a%d8%b3%d8%aa%d8%9f-11/

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس پست الکترونیکی شما منتشر نمی‌شود.

هفده + شانزده =