فنگ شويي چيست؟‌ (21)

فنگ شويي در اتاق كار در منزل:

 كار در منزل حس آزادي مي‌‌دهد چرا كه فرد مي‌تواند محل كار خود را ترك كند و فضايي دور از استرس در منزل براي خود خلق كند. طبيعت زندگي كاري و تجاري تغييرات زيادي كرده است. به علاوه ارتباطات گسترده‌ي كامپيوتري و بين المللي نشانگر اين مطلب است كه مردم از هركجاي اين دنيا، دسترسي به كار دارند. در اوايل قرن 21،‌ خبرها حاكي از آن است كه بيش از نيمي از جمعيت مردم شمال آمريكا در خانه‌هاي‌شان كار مي‌كنند و اين وضعيت آرام آرام در حال گسترش به ديگر نواحي كره‌ي زمين است. اين حركت،‌ مردم را براي كار خودشان آماده مي‌كند كساني كه با يك كامپيوتر با اداره‌ي خود در ارتباط هستند يا خبرنگاراني كه با اين شيوه‌ي كاري، فرصت‌هاي جديدي را براي خود فراهم مي‌كنند و نياز به حضور دائم آنها در اداره‌ي مربوطه نيست.download

اين تغيير و تحول اثرات مخربي هم بر زندگي امروزي داشته است، خانه‌هاي‌مان در معرض استرس‌ها و فشارهاي كاري و تجاري‌مان قرار گرفته است كه مي‌توانيم با به كار گرفتن قواعد فنگ‌شويي و آگاهي از تاثيرات آن، فضاي كاري امني را براي حود خلق كنيم. كليد تعادل در اين كار اين است كه از فضاهاي خود درست استفاده كنيم و مرزها را معلوم كنيم. بنابراين راهي وجود دارد تا در را ببنديم و و كار را تعطيل كنيم.

مكاني كه در خانه به عنوان اتاق كار يا مطالعه در نظر مي‌گيريد نمونه‌ي كوچكي از كل كار شماست. بنابراين بهتر است نزديك به در ورودي باشد به خصوص اگر مراجعه كننده داريد چون احتمالا نمي‌خواهيد همه‌ي مراجعه كننده‌هاي شما وارد فضاي خانوادگي‌تان شوند. دليل ديگر اين است كه نزديك بودن به در ورودي،‌ اين حسن را دارد كه با دنياي بيرون ارتباط قوي‌تري برقرار خواهيد كرد. يك اتاق آرام انتخاب كنيد و حداقل كاري كه مي‌توانيد انجام دهيد درب آن را بسته نگه داريد. بنابراين مي‌توانيد خود را از ورود و خروج افراد به خانه‌تان در امان بداريد. تردد زياد حواس شما را از كارتان پرت مي‌كند.

شكل اتاق و محتويات آن نقطه‌ي تمركز انرژي شما را تعيين مي‌كند. طبيعي است كه اولين قاعده در چيدمان اين اتاق اين است كه همه چيز دسته بندي شده و مرتب باشد. موقعيت قرار گرفتن ميز كارتان خيلي مهم است چرا كه مي‌خواهيم انرژي راحت در اين اتاق حركت كند. جاي ميز خود را طوري قرار دهيد كه پشتش يك فضاي ثابت مثل ديوار باشد نه پنجره و فضاي باز. جايي بنشينيد كه به در ورودي اشراف داشته باشيد اما مرقب باشيد كه دقيقا روربروي آن ننشينيد. ديوار پشتي خود را ساده نگه داريد به طوري كه مراجعه كننده هنگام گفتگو با شما به كارهاي هنري يا پيام‌هايي كه روي ديوار مي‌بيند حواسش پرت نشود و كامل به شما گوش دهد.

اگر مجبوريد از اتاق خود به عنوان اتاق مطالعه يا كار استفاده كنيد بهتر است مرز مشخصي بين كار و استراحت خود معلوم كنيد. فضاي اتاق خواب را طوري چيدمان كنيد كه هنگام استراحت كاملا در فضاي اتاق خواب خود را حس كنيد و موقع كار احساس طراوت و تازگي داشته باشيد. بودن كارهاي ناتمام زياد، كتاب‌هاي خوانده نشده و نيمه خوانده شده در اتاق خواب، تاثير خوبي بر خواب ساكنين نخواهد داشت.

كلام آخر اين كه در اتاق كار به دو نوع انرژي احتياج داريم يكي فعال و روشن كه فضاي كاري را تقويت مي‌كند و يكي دريافت كننده،‌ منفعل و نرم براي مطالعه‌ي بهتر و تمركز داشتن.

مدرس و ابداع‌گر كارگاه‌هاي آموزشي هنر پالايش مكان و ذهن: مهتاب مراديان

 

بازدید از این پست :4718بار

Permanent link to this article: http://mahtabmoradian.com/%d9%81%d9%86%da%af-%d8%b4%d9%88%d9%8a%d9%8a-%da%86%d9%8a%d8%b3%d8%aa%d8%9f%e2%80%8c-21/

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس پست الکترونیکی شما منتشر نمی‌شود.

7 + 10 =