فنگ‌شويي چيست؟ (20)

فنگ شويي اتاق خواب كودكان:

كودكان به طور طبيعي و ذاتي به دنبال اين هستند كه چه چيزي براي آنها خوب است. اتاق خواب آنها بايد ساده و دنج باشد با نمادهايي از تصاوير و امكاناتي كه خود را در آنجا راحت احساس كنند و جاي كافي براي بازي كردن داشته باشند. images (2)

كودكان به سرعت بزرگ مي شوند و تغيير مي‌كنند و هرماه با ماه قبل متفاوتند. از اين روي بايد حداقل دو سال يك بار رنگ و چيدمان اتاق آنها را عوض كنيد. دقت كنيد آيا فرزندان شما در جايي كه مي‌خوابند راحت هستند؟ اگر درست نمي‌خوابند ببينيد زير تخت يا بالاي سر آنها چيزي ذخيره كرده‌ايد؟ به آنها اجازه دهيد آن گونه كه مي‌خواهند اتاق خود را چيدمان كنند تا اين كه رنگ و چيدمان اتاق‌شان را پيشنهاد دهيد. آنها احتياج دارند نسبت به فضاي خود كنترل و مديريت كافي داشته باشند و احساس استقلال داشته باشند.

همه‌ي اين مسائل كمك مي‌كند تا براي تصميم گيري هاي آينده‌ي زندگي خود آماده شوند. نكته‌ي مهم در اتاق كودك اين است كه جايي براي تمركز و گذاشتن مدارك خود داشته باشند و ترجيحا پنجره‌ايي رو به بيرون در اتاق‌شان وجود داشته باشد. بودن ساعت به آنها كمك مي‌كند تا در مديريت زمان قوي شوند.

براي اتاق آنها فضايي مستطيل شكل را انتخاب كنيد تا يك فضاي نامنظم هندسي. در طراحي و چيدمان اتاق آنها ديواري را به نصف تقسيم نكنيد چون در افق ديدشان محدوديت ايجاد مي‌كند. از گذاشتن تصويرهاي خشن و ترسناك خودداري كنيد چون احساس امنيت و آرامش آنها را به مخاطره مي‌اندازد.

از لحاظ رنگ، رنگ‌هاي پايه و روشن شادي آفرين هستند و بهترين انتخاب براي اتاق كودكان است. در نظر داشته باشيد براي كودكان بيش فعال رنگ قرمز را اصلا به كار نبريد. همچنين كاغذ ديواري هاي شلوغ و پرنقش و نگار مناسب نيست،‌به همان نسبت كه بي روح هم نباشد.

به طور كلي رنگ‌هاي نرم و ضغيف بهترين انتخاب‌ها هستند به نحوي كه رنگ ديوارها يك رنگ خنثي انتخاب شود و روتختي و اسباب بازي‌ها و پوسترها فضا را رنگين و شاد كنند. رنگ سبز رنگ مناسبي است و همين طور در خصوص رنگ آبي اگر در ناحيه‌ي شمال خانه واقع شده باشد آرامش‌بخش است. طبيعي است كه رنگ‌هاي مختلف،‌تاثيرات متفاوتي بر روي افراد دارد كه شاهد اين تاثيرات بر روي فرزندان خود باشيد.

مدرس و ابداع‌گر كارگاه‌هاي آموزشي هنر پالايش مكان و ذهن: مهتاب مراديان

بازدید از این پست :4272بار

Permanent link to this article: http://mahtabmoradian.com/%d9%81%d9%86%da%af%e2%80%8c%d8%b4%d9%88%d9%8a%d9%8a-%da%86%d9%8a%d8%b3%d8%aa%d8%9f-20/

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس پست الکترونیکی شما منتشر نمی‌شود.

دو + پانزده =