فرق پالايش مكان با فنگ شويي

فرق دوره‌هاي پالايش مكان با فنگ شويي:

علم باستاني فنگ شويي از كشور چين برخاسته است، زماني كه عالمان آن زمان به تاثير نيروي اشياء و مكان بر زندگي آدمي اعتقاد داشتند و با اين هنر باستاني كه بنيان‌هاي علمي هم دارد با تدابير خود به گردش انرژي در مكان كمك مي‌كردند. يكي از سرفصل‌هاي اوليه‌ي فنگ شويي، پاك كردن مكان از مانع‌هاي حركت انرژي است. اما بخش عمده‌ي فنگ شويي به اجراي قوانيني ربط دارد كه قسمتي از آن برگرفته از علم فنگ شويي و حركت انرژي در محيط است و قسمتي ديگر از آن از سنت‌هاي چيني تاثير پذيرفته است.پالايش مكان - مهتاب مراديان - فنگ شويي - mahtab moradian - feng shui

به طور يقين بخش سنتي آن متناسب با فرهنگ ايراني نيست و اجراي آن مانند هر چيز جديدي كه در سطح جامعه مدتي طرفدار پيدا مي‌كند و بعد از مدتي از ياد مي‌رود، بي‌فايده به نظر مي‌رسد. در خصوص بخش علمي، واقعيت اين است كه من به طور تفنني كتاب‌هايي را در اين ارتباط مطالعه كردم و هيچ گاه به طور جدي تمهيدات آن را به كار نگرفتم. البته در خصوص قسمت علمي آن اظهار نظر نمي‌‌توانم بكنم.

به نظر مي‌رسد فرق دوره‌هاي پالايش مكان و فنگ شويي در اين است كه در پالايش مكان به جريان انداختن انرژي در محيط با تميز كردن و دور كردن وسايل اضافه صورت مي‌گيرد،‌ اما در فنگ شويي به قرار گرفتن جاي اشياء در مكان تاكيد دارد و علاوه بر پالايش به استفاده از ابزارهايي مانند آواهاي خاص يا وسايل مخصوص فنگ شويي توصيه مي‌شود. به عبارتي هم‌پوشي اين دو روش با يكديگر به علت شباهت هر دو در دور كردن وسايل اضافه مي‌باشد.

سخن آخر اين كه در ارتباط با دوره‌هاي هنر پالايش مكان مي‌توانم به شما خواننده‌ي عزيز اين اطمينان را بدهم كه اجراي تمرين‌هاي پالايش مكان،‌ منافاتي با شيوه‌ي زندگي‌تان ندارد. چرا كه تمرين‌ها كلي است و شما مي‌توانيد در جهت ارتقاء زندگي‌تان از آن بهره بگيريد.

بازدید از این پست :13362بار

Permanent link to this article: http://mahtabmoradian.com/%d9%81%d8%b1%d9%82-%d9%be%d8%a7%d9%84%d8%a7%d9%8a%d8%b4-%d9%85%d9%83%d8%a7%d9%86-%d8%a8%d8%a7-%d9%81%d9%86%da%af-%d8%b4%d9%88%d9%8a%d9%8a/

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس پست الکترونیکی شما منتشر نمی‌شود.

5 × یک =