جلسه‌ي يازدهم كارگاه بازيابي خلاقيت

پيدا كردن برنامه‌ي شخصي:

هر فردي با يك برنامه‌ي روتين روزانه‌ي منحصر به فردي حالش خوب مي‌شود. يك نفر با ورزش شروع مي‌كند يك نفر با دوش اول وقت و خلاصه هر كس بهتر است برنامه‌ي مناسب خودش را پيدا كند و به اين برنامه پايبند باشد. در اين ميان امتحان روش‌هاي مختلف نياز است تا پي ببريم چه كارهايي مناسب برنامه‌ي شخصي‌download (1)مان مي‌باشد.

پس از پيدا كردن اين برنامه و اجراي آن براي سال‌هاي متمادي،‌ در سخت‌ترين شرايط هم قادريم چاه درون خود را پر كنيم و كليشه‌ها رها مي‌شويم. اين كه اگر يك روز صبح سرمان درد گرفت تمام روز را از دست ندهيم از خود مراقبت كنيم و به زندگي ادامه دهيم چرا كه زمان براي ما نمي‌ايستد. من افراد بسياري را ديده‌ام كه با اجراي برنامه‌ي شخصي منظم در سخت‌ترين شرايط به اوضاع خود مسلط بودند و انرژي رواني كمي را صرف بحران پيش آمده كرده‌اند.

رهاسازي ارزش وجودي خود از ارزش‌هاي بيروني:

گفتن اين حرف خيلي آسان است ولي اجراي آن سخت‌تر از آنچه فكرش را بكنيد. همه‌ي ما متاثر از قضاوت‌ها و افكار بيروني هستيم و دلمان نمي‌خواهد كه ديگران ما را قضاوت كنند اما گاهي اتفاق مي‌افتد كه يك نگاه و يا يك پرسش بي‌هنگام،‌ ساعت ها ما را تحت تاثير خود قرار مي‌دهد و ارزيابي ما از خودمان با ملاك‌هاي بيروني آغاز مي‌شود. نوشتن صبحگاهي و پر كردن چاه درون كمك مي‌كند تا اعتماد به نفس و عزت نفس‌مان بالا رود و بيشتر به ارزش‌هاي وجودي خودمان احترام بگذاريم.

از نو شروع كنيم:

چه اشكالي دارد از نو شروع كنيم و آن سبك دلخواه خودمان را در زندگي پياده كنيم. براي اين كار فقط صداقت با خودمان لازم است كه روراست باشيم و با همه‌ي ترس‌ها و كاستي‌هاي دروني خود روبرو شويم. از ترس‌هاي خود نهراسيم بدانيم كه وجود دارند و باز بدانيم كه كم كم مي‌توانيم از دست‌شان رها شويم. ديدن و پذيرش آنها تنها راه چاره است كه كمك مي‌كند تا علي‌رغم بودنشان در زندگي‌مان،‌ به راه خود ادامه دهيم و مانند منتظران كنار اتوبان از كنارشان رد شويم ولي متوقف نمي‌شويم.

ورزش مناسب:

ورزشي را كه دوست داريم انتخاب كنيم به فوايد ورزش‌ها توجه نكنيم آنچه دلمان مي‌خواهد را انجام دهيم. دقت كنيم بعد از انچام تمرين‌ها سرحال و بشاش باشيم،‌خستگي مفرط به بدن مان آسيب مي‌زند. اميتاز ديگري كه در ورزش كردن وجود دارد اين است كه ما را از خطر درون‌نگري صرف نجات مي‌دهد و با واقعيت‌هاي بيروني بهتر مواجه مي‌شويم. همچنين از تمركز وسواس آميز بر خود رها مي‌شويم.

بازدید از این پست :3147بار

Permanent link to this article: http://mahtabmoradian.com/%d8%ac%d9%84%d8%b3%d9%87%e2%80%8c%d9%8a-%d9%8a%d8%a7%d8%b2%d8%af%d9%87%d9%85-%d9%83%d8%a7%d8%b1%da%af%d8%a7%d9%87-%d8%a8%d8%a7%d8%b2%d9%8a%d8%a7%d8%a8%d9%8a-%d8%ae%d9%84%d8%a7%d9%82%d9%8a%d8%aa/

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس پست الکترونیکی شما منتشر نمی‌شود.

10 − شش =