نمونه‌ي بازسازي

وقتی به خونه جدید نقل مکان کردیم، از نقشه‌اش خیلی راضی بودم. اما چیزی که از همان روز اول آزارم می‌داد، کابینت‌های آشپزخانه بود.َ با اینکه از جنس  نسبتا خوبی ساخته شده بودند، احساسم این بود که به هیچ وجه روی طرح آن تفکری نشده است.

واقعیت این بود که احتیاجات روزمره در طرح آن مد نظر قرار نگرفته بود. دیوار اریب کناره اتاق و سطوح فرو رفته و جلو آمده دیوار آشپرخانه و از همه مهمتر یک پکیج قابل روَیت، جلوه‌ي بدی به آشپرخانه داده بود. اوپن ( Counter )  آشپزخانه یک میز سه متری با عرض 60 سانتی متر بود که فضای نه چندان بزرگ پذیرایی را به دو نیم تقسیم کرده بود. میزی باریک و بلند در یک سوی اتاق ابدا چنگی به دل نمی زد.

پیش از آن کلاس اولیه پالايش مكان را رفته بودم و تمرینات آن را پیش از این نقل مکان انجام داده و تا حدی به اصول و قوانین آن آشنایی داشتم.

چند ماه بعد در حالیکه در حال گذراندن دوره‌ي پیشرفته آن نزد مهتاب جان  بودم، تصمیم نهایی خود را برای طراحی مجدد فضای آشپزخانه گرفته بودیم. خوشبختانه پیش از آنکه طرح را نهایی کنیم، از جلسه‌ي آخر کلاس که حضور مهتاب جان در منزل ما و ارائه‌ي مشاوره در زمینه مورد نظر من بود، بهره‌ي بسیاری بردم. به عنوان مثال ایده‌ي جایگزینی میز کانتر طولانی با  یک جزیره  که جریان انرژی را در اتاق پذیرایی ( بخوانید نشیمن! ) تضمین می کرد نه تنها فضای پذیرایی  ما را کوچکتر نشان نداد بلکه با ارایه‌ي تصویری مدرن، همه میهمانان و مهمتر از همه خودمان را به تحسین وا می‌داشت. یا اینکه بجای سپردن کامل کار طراحی به مجری کار، کلیه طبقات و کشوها و کمدها را با در نظر گرفتن نیازهای روزمره و نحوه‌ي چيدمان صحیح، از پیش طراحی کرده بودیم. با خرج اندکی سلیقه و جابجایی مکان ظرفشوییو فرگاز نیز توانستیم جلوه ای یک دست و زیبا به نمای آشپزخانه داده و دیوارهای  غیر همسطح را از نظر بپوشانیم.از نتیجه این کارگروهی بی نهایت راضی‌ام و از  مهتاب عزیز به خاطر دقت و حوصله فراوان در ارائه مشاوره موثرشان، بسیار ممنونم.

download

download (2)

.

 

download (3)
download (5)

 

بازدید از این پست :16217بار

Permanent link to this article: http://mahtabmoradian.com/%d9%86%d9%85%d9%88%d9%86%d9%87%e2%80%8c%d9%8a-%d8%a8%d8%a7%d8%b2%d8%b3%d8%a7%d8%b2%d9%8a-2/

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس پست الکترونیکی شما منتشر نمی‌شود.

20 + سیزده =