فنگ شویی چیست؟ (18)

 فنگ شويي در اتاق خواب:

اتاق خواب در فنگ شويي يكي از مكان‌هايي است كه حساسيت نسبت زيادي به آن وجود دارد چرا كه در انتهاي روز به آنجا پناه مي‌بريم و قرار است مكاني به دور از استرس و دنياي كاري بيرون باشد. بايد خلوتگاهي براي استراحت عميق و تازه شدن باشد. download (7)

بيشتر مردم متوجه اين امر شده‌اند كه اطلاعات زياد و كار زياد زندگي امروزي چيزي جز استرس‌هاي مداوم و طولاني مدت نداشته است اين بدان معني است آنچه در انتهاي روز به آن احتياج داريم مكاني محرك و پرجاذبه نيست بلكه مكاني براي آرامش گرفتن است. يكي از بهترين هدايايي كه به خود مي‌توانيد بدهيد اتاق خوابي مقدس با حداقل چيزها تا چشم و ذهن‌تان آسايش يابد.

چه مواردي را براي اتاق خواب خود در نظر بگيريم؟

ايده‌آل اين است كه در اتاق خوابي كوچك بخوابيد جايي كه انرژي متراكم و ساكن است هرچه كيفيت خواب شما را پايين مي‌آورد از اتاق خود دور كنيد. همه‌ي لباس‌هايي را كه در طول روز مي‌پوشيد انرژي جهان بيرون را با خود حمل مي‌كند هرچند هميشه پيدا كردن مكاني جداگانه براي گذاشتن لباس‌ها كاري دشوار است، حداقل كاري كه مي‌توان كرد اين است كه دوباره چيدمان كنيد و از نو بچينيد طوري كه فضاي روز و شب چيدمان اتاق‌تان كمي فرق داشته باشد. يعني روزها براي اين مهيا باشد كه آماده شويد و سركار برويد و شب‌ها تبديل به مكاني آرام و دنج شود تا خوب استراحت كنيد. موقعيت و چيدمان اتاق خواب شما تاثير زيادي بر سلامت شما دارد اين كه صبح‌ها چقدر سرحال از رختخواب بيرون مي‌آييد همه بسته به كيفيت خواب شما در شب دارد.

كدام اتاق را به عنوان اتاق خواب در نظر بگيريم؟

اتاق خواب اصلي بهتر است در قسمت پشتي خانه واقع شده باشد و در آپارتمان‌ها نزديك درب ورود نباشد. در واقع در مكان‌هايي كه رد و بدل انرژي زياد است مناسب اتاق خواب نيست. وقتي به خانه‌ي جديدي نقل مكان مي‌كنيد تلاش كنيد در همه‌ي اتاق‌ها يك بار بخوابيد و ببينيد در كدام يك راحت هستيد. در آپارتمان‌ها اتاق خواب را نزديك راهروهاي پر رفت و آمد انتخاب نكيند.

مهمترين خصيصه‌ي اتاق خواب راحتي آن است تا بزرگ بودنش. گوشه‌ها و راهروها در اتاق نشينمن بيشتر كاربرد دارد تا در يك اتاق خواب.

چيدمان وسايل در اتاق خواب:

اول از همه مطمئن شويد هيچ وسيله‌ي اضافه‌اي در اتاق‌تان نيست توصيه مي‌كنم پيش از طراحي يك دوره‌ي پالايش مكان بگذرانيد يا حداقل كتاب طراحي نظم را بخوانيد و اجرا كنيد. آيينه و دستگاه‌هاي الكترونيكي و عكس‌هاي شلوغ و رنگي مناسب اين فضا نيست. اگر اتاق خواب‌تان بزرگ است سعي نكنيد با مبلمان اضافه آنجا را پركنيد.

جاي تخت را در خط ورودي قرار ندهيد چون هنگامي كه دراز مي‌كشيد تمام انرژي بدن شما از در خارج مي‌شود بهتر است جاي تخت را پشت به يك ديوار انتخاب كنيد تا پنجره و فضاي باز. تخت را زير تير آهن يا بتون ساختمان قرار ندهيد. از تخت‌هاي فلزي خودداري كنيد و از وسايل طبيعي استفاده كنيد. بالش‌ها و تشك خود را حداقل هر 10 سال عوض كنيد. اگر مايل به مطالعه كنار تخت‌تان هستيد فقط يك يا دو كتاب را كنار تخت خود قرار دهيد و بقيه‌ي كتاب‌ها يا مجله‌هاي خود را به كتابخانه منتقل كنيد.

مربي و ابداع‌گر كارگاه‌هاي آموزشي هنر پالايش مكان و ذهن: مهتاب مراديان

بازدید از این پست :2490بار

Permanent link to this article: http://mahtabmoradian.com/%d9%81%d9%86%da%af-%d8%b4%d9%88%db%8c%db%8c-%da%86%db%8c%d8%b3%d8%aa%d8%9f-18/

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس پست الکترونیکی شما منتشر نمی‌شود.

3 + هفده =