فنگ شويي چيست؟(8)

خانه‌ي پنجم: تاي چي و سلامتي

آيا به خاطر داريد در خانه‌هاي ايراني حوضي وسط خانه بود و صاحب‌خانه همي2شه آن را تميز و پاك نگه مي‌داشت گاهي ميزبان بسته به ذوق و سليقه‌ي خود ماهي قرمزي در آن نگه مي‌داشت. اغلب گلدان‌هاي شمعداني سبز با گل‌هاي رنگي زيبايي دور آن ديده مي‌شد. اين دقيقا ناحيه‌ي مركز خانه در فنگ شويي است كه بايد تميز و خالي نگه داشته شود. در چين ورزش تاي چي براي به جريان انداختن انرژي در بدن انجام مي‌شود و سلامتي را به ارمغان مي‌اورد شايد به همين دليل است كه نام اين ناحيه را تاي چي گذاشته‌اند.

اين ناحيه ارتباط قوي با زمين و انرژي خاك دارد. تجمع همه‌ي انرژي‌ها در اين ناحيه است. تاي چي نقطه‌ي مهم تعادل و ثبات است به همين دليل به نام سلامت شهرت دارد. در اين ناحيه بايد خانه را از انباشتگي پاك كنيد تا انرژي آزادانه حركت كند. انباشتگي در ركود و كندي زندگي‌تان تاثير زيادي دارد. ما در كارگاه‌هاي پالايش مكان بارها شنيده‌ايم كه افراد با خالي كردن فضاي وسط حال يا نشينمن شاهد تغييرات زيادي در زندگي خود بوده و حتي برخي اذعان كردند كه با رفع انباشتگي پروژه‌هاي سنگين خود را به اتمام رسانده‌اند.

اين ناحيه همان‌طور كه از اسمش پيداست با سلامت شما مرتبط است. در اين ناحيه از هر عنصر چيزي قرار دهيد تا تعادل و هماهنگي را به ارمغان آورد. سراميك، ظروف خالي و هر چيز نرم و پذيرنده مناسب تزيين اين فضاست.

براي بررسي انرژي اين ناحيه پرسش‌هاي زير را از خود بپرسيد:

  1. ناحيه‌ي سلامت شما كجاست؟ آيا احساس عدم استقرار و مركزيت داشتن مي‌كنيد؟ آيا از كمبود انرژي رنج مي‌بريد؟
  2. آيا به طور كلي احساس خوبي نداريد و مدام نياز به تقويت روحيه‌ي خود داريد؟
  3. آيا احساس شلوغي و كلافگي داريد؟
  4. آيا مضطربيد و احساس خستگي از مشكلات زندگي داريد؟
  5. آيا فضاي خلوتي در نشينمن خود براي جمع شدن دوستان و خانواده داريد؟

بازدید از این پست :2717بار

Permanent link to this article: http://mahtabmoradian.com/%d9%81%d9%86%da%af-%d8%b4%d9%88%d9%8a%d9%8a-%da%86%d9%8a%d8%b3%d8%aa%d8%9f8/

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس پست الکترونیکی شما منتشر نمی‌شود.

یک × چهار =