فنگ شويي چيست؟ (15)

علم فنگ‌شويي براي زندگي‌هاي امروزي چه پيامي دارد؟

رنگ آبي:

نشانگر انرژي آب است آبي با درونگري و آرامش مرتبط است. هيجانات را كاهش مي‌دهد و استراحت و راحتي به همراه دارد بنابريان براي اتاق خواب مناسب است به خصوص با اضافه كردن رنگ صورتيimages هلويي و كمي قرمز كه سردي و بي‌روحي آن را بگيرد.

همچنين استرس را كاهش مي‌دهد و براي جاهايي مانند اداره‌ها و اتاق‌هايي كه افراد بحث و مذاكره مي‌كنند مناسب است. براي افرادي كه سطح انرپي پاييني دارند خيلي مناسب نيست.

رنگ قرمز:

همان‌طور كه ملاحظه مي‌كنيد اين رنگ به ندرت و با احتياط در طبيعت استفاده شده است بنابراين در دكوراسيون داخلي هم بايد مقدار كمي از آن را استفاده كنيم. رنگي است كه خيلي قوي و تند است و اولين رنگي است كه در طراحي به چشم مي‌آيد. رنگ آرامي نيست پس براي اتاق خواب هم مناسب نيست. ضربان قلب را افزايش مي‌دهد ولي مقدار كمي از آن براي سرحال‌تر شدن مناسب است اما مقدار زيادش منجر به رفتارهاي خشونت آميز مي‌شود. براي سالن جشن‌ها و تئاتر مناسب است. بالابرنده‌ي آتش است و شهرت و اعتبار را بالا مي‌برد.

رنگ بنفش:

رنگي هنري است. با مراقبه و درونگري،‌ تميزي و شفافيت، آداب و رسوم و حس جشن و مراسم مرتبط است. بنفش تيره براي خواب مناسب است و براي اتاق غذاخوري هم توصيه مي‌شود چون رنگ وزين و شاهانه‌اي است. با معنويت ارتباط نزديكي دارد و براي جلوگيري از ناهنجاري‌هاي اجتماعي توصيه مي‌شود بنابراين براي بيشتر فضاي داخلي مناسب است.

رنگ صورتي:

حس زنانه و مغذي دارد براي اتاق خواب مناسب است. خاصيت درمان‌كنندگي آن براي كودكان و يا براي افرادي كه طلاق گرفته‌اند و نياز به حمايت دارند توصيه مي‌شود. به طور كلي رنگ علشقانه‌اي است.

رنگ پرتقالي يا نارنجي:

رنگ پرارتعاشي است. نشانگر سلامتي و سرزندگي است. از آتش قرمزين گرفته شده تا به رنگ خاك و زمين رسيده است. در راهروها براي خوش آمدگويي خيلي مناسب است. براي اتاق‌هاي شمالي مناسب‌تر است و براي جاهايي كه نياز به گفتگو و حرف زدن داريم تعامل را روان مي‌كند.

رنگ زرد:

به مانند خورشيد نيرو و قدرت به همراه دارد. با تداوم،‌ شادماني و هوش ارتباط نزديكي دارد . براي بالا بردن تمركز خيلي مناسب است به شرط آن كه پشت به آن بنشينيم. رنگ زمين است و حال و هواي دور هم حمع شدن را دارد پس براي اتاق نشينمن و غذاخوري مناسب است. براي اتاق خواب اصلا توصيه نمي‌شود.

بازدید از این پست :2634بار

Permanent link to this article: http://mahtabmoradian.com/%d9%81%d9%86%da%af-%d8%b4%d9%88%d9%8a%d9%8a-%da%86%d9%8a%d8%b3%d8%aa%d8%9f-15/

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس پست الکترونیکی شما منتشر نمی‌شود.

نوزده − سه =